Siegfried
Opera

Second day of the stage festival 'The Ring of the Nibelung' by Richard Wagner

  • Szene aus Siegfried
    © Ingo Höhn
  • Szene aus Siegfried
    © Ingo Höhn
  • Szene aus Siegfried
    © Ingo Höhn
  • Szene aus Siegfried
    © Ingo Höhn
  • Szene aus Siegfried
    © Ingo Höhn
  • Szene aus Siegfried
    © Ingo Höhn
  • Szene aus Siegfried
    © Ingo Höhn

  • Approx. 5 hours 25 minutes with two breaks
  • Interesting for people aged 14+
  • In German language, with German surtitles, with English surtitles

Continuation of the family saga

Benedikt von Peter stages the third part of Richard Wagner's 'Ring' tetralogy as an intense search for identity. Isolated in the forest, Siegfried has grown up. Unaware of his origins, the young hero succeeds in conquering the Ring and freeing Brünnhilde. But he has no idea that he has long been part of Wotan's perfidious plans. Wagner's "fairytale opera" combines spectacular dragon fights with ecstatic love duets and evokes mythical images of nature.

With the kind support of IG Ring

Before the premiere

Shortly before the premiere, during the final rehearsals, we invite you to a first exclusive insight. In an introduction at the beginning, you will get to know the artistic team and learn more about the play, the material and the production. You will then attend a stage rehearsal.

  • 'Siegfried', 20 September 2024
  • 'Götterdämmerung', 30 September 2024
  • Meeting point: Foyer
  • CHF 10.-
  • Usually in German

Zyklen-Abo PLUS

In mai and june 2025 you can experience the entire ‹Ring des Nibelungen›, all four operas as a cycle. We round off this experience for you. You book the Cycle Subscription PLUS and we will serve you a variation of the 'Ring' platter every evening and provide you with the corresponding programme booklets and four drinks vouchers. Exclusively for you as a 'Zyklen-Abo PLUS' subscriber, there will be a discussion with members of the artistic team. For CHF 690.– to 870.–

Mediathek

Dem Theater Basel steht erstklassiges Personal zur Verfügung. An erster Stelle ist Rolf Romei zu nennen, dessen Siegfried vergessen macht, dass er eine der gefürchtetsten Partien des Repertoires ist. Textverständlich, nie forciert und doch aus dem Vollen schöpfend, gibt er seinem leuchtenden Tenor die geforderte jugendliche Note.

Basler Zeitung

(D)as Basler Sinfonieorchester (spielt) mit klangschöner Brillanz in diesem schier unaufhörlichen Reigen der Leitmotive.

BZ Basel

Trine Møller singt Brünnhilde, und wieder tut die Dänin es mit obertonreich aufblühendem Sopran (...).

Online Reports

Benedikt von Peter geht beim schauerlichen Märchen aufs Ganze, setzt noch eins drauf und lässt die Puppen tanzen respektive schleichen.

Stadtschreiber

(Jonathan) Nott hat das Orchester sehr gut vorbereitet, ich habe eine Partitur gehört, die stets im Schwung ist, elastisch, federnd und rhytmisch (...) präzise (...).

SRF Kultur Kompakt

(Es) überzeugt auch das organische Dirigat von Jonathan Nott mit der Sensibilität im grossen dynamischen Spektrum, mit dem Aufleuchten einzelner Stimmen und dem atmosphärischen Atem der raunenden und flirrenden Passagen, die Wagners musikalische Dramaturgie und Malerei ausmachen.

Oper!

Die Musik Wagners entfaltet in Siegfried eine fast schon impressionistische Feinfühligkeit, schimmert in allen Farben von menschlicher Empfindung und Waldweben. Der Stardirigent Jonathan Nott führt das Sinfonieorchester Basel durch diese eindringlichen Farbklänge.

Journal 21

'Siegfried – Der Ring des Nibelungen':