- Inszenierung – Jörg Pohl
- Interesting for people aged 13+
- Admission to the premiere 30 minutes before the start of the performance
A comedy
Packer Galy Gay goes into town to buy a fish. On the way, he meets three soldiers from a special unit who have lost their fourth man during a break-in at a petrol station. To avoid attracting attention, they transform him into this fourth man. Galy Gay becomes Jeraiah Jip. At first it's just the name. Eventually he takes on the identity of the other. With this parable about the transformation of the bourgeois individual into a human fighting machine, Brecht demonstrates the susceptibility of liberal societies to authoritarian movements. Critical fun full of absurd humour, crude slapstick and sad and funny songs.
The music by Paul Dessau has been adapted for Theater Basel by Evelinn Trouble.
Publikumsgespräche
Am 23. Oktober und 21. November finden unmittelbar nach der Aufführung im Foyer der Kleinen Bühne Publikumsgespräche statt. Eine gute Gelegenheit für das Publikum und das Produktionsteam, um ins Gespräch zu kommen.
Mediathek
- Inszenierung –
- Musikalische Leitung –
- Bühne und Kostüme –
- Mitarbeit Bühnenbild –
- Lichtdesign –
- Dramaturgie –
- Galy Gay –
- Leokadja Begbick –
- Uria Shelly –
- Polly Baker –
- Jessy Mahoney –
- Jeraiah Jip / Sergeant Fairchild –
- Frau Galy Gay / Herr W., Tankstellenbesitzer –
- Soldaten / Live-Musik –
Ein witzig-absurdes Anti-Lehrstück.
Selten in den letzten Jahren hat man auf den Basler Bühnen im Schauspiel eine derart differenzierte Schauspielarbeit erlebt, die einen Stil durchhält: Ein Abend aus einem Guss und mit unablässigem Puls.
Dieser vergnügliche Abend zeigt einen lebendigen Brecht. Ja, so muss man mit Brecht umgehen.
Schlicht eine Wucht Sven Schelker als Witwe Begbick.
Eine Inszenierung die auf stringente und ironische Weise die Prinzipien des epischen Theaters spielt.