La traviata
Opera

​​​​​​Melodrama in three acts by Giuseppe Verdi, based on ‹The Lady of the Camellias› by Alexandre Dumas
Do not miss!
Only 3 performances left

  • 2 hours 20 minutes without an interval
  • Recommended age: 12+
  • In Italian
  • With German surtitles
  • With English surtitles

Cult production by Benedikt von Peter and Nicole Chevalier – only ten performances

Violetta is alone in the world. Nicole Chevalier is alone on stage. The American star soprano has been thrilling audiences for many years with her moving solo performance in the title role of Verdi's melodrama. Benedikt von Peter has managed to stage a radically condensed study of loneliness, as contemporary as it is timeless. Nicole Chevalier will be a regular guest at Theater Basel in the coming years.

For two-and-a-half uninterrupted hours Chevalier gives her voice and body to Violetta, driven by an obsessive love – with every trembling fibre.
NZZ

Mediathek

NEW! Digital bookstall

Together with our dramaturgy team, Basel’s arts centre Bider and Tanner has been curating the bookstall for our performances for many years. The wide range of books, CDs, DVDs, catalogues and even sheet music is now available 24/7 in the online shop. It’s worth taking a regular look.

La traviata

NEW! Instead of a matinée – before the premiere

Shortly before the premiere, during the final rehearsals, we invite you to take a exclusive look behind the scenes. During an initial introduction you will get to know the artistic team and learn more about the production, inspiration and staging. Afterwards you will witness a stage rehearsal.

  • Meeting point is the foyer
  • 1 hour 30 minutes
  • Usually in German
  • CHF 10
  • Date: 8 February 2021

Childcare

Fully trained teachers take care of your children while you enjoy the performance. Book when purchasing your tickets, or at the latest two days before the performance at billettkasse@theater-basel.ch.
Date: 21 March 2021, 4 pm

With support from

Novartis

Production

Staatsoper Hannover

Mit mysteriös-fliessenden Streicherklängen bereitet Tito Ceccherini der Sopranistin Chevalier den Boden, mit warmen Klarinetten- und Oboenlinien spinnt er ihren Gesang fort. Wenn so gesungen, so gespielt wird, braucht es nichts anderes auf der Bühne.
Basler Zeitung
Nicole Chevalier ist Violetta. Die Sopranistin hatte die Rolle von Anbeginn an inne – sie verschmilzt mit der Titelfigur in einer Art und Weise, wie selten zu erleben. (…) Wie sie die Töne formt, wie sie ihre Stimmungen in Gesangslinien abbildet – Trauer, Begeisterung, Wut –, wie sie ihre grosse Scene ed Aria (‹Sempre libera›) im ersten Akt gestaltet, ist sensationell.
Badische Zeitung
Benedikt von Peter und Nicole Chevalier – man kann sie nur im Doppel nennen – machen aus einer Todgeweihten, die sich wie an einen Strohhalm an ihre letzte (und vielleicht auch erste) Liebe klammert, eine Widerstandskämpferin gegen das Unausweichliche. (…) Diese Violetta Valéry singt im Liegen so klar verständlich wie im Stehen, tänzelt ballettreif auf Spitze, fegt wie ein Wirbelwind über die Bühne, klettert auch mal über die Stuhlreihen des Theaters.
OnlineReports
Nicole Chevalier leistet hier das schier unmögliche mit Bravour. Unglaublich, wie es ihr gelingt, alle Stimmungen, Freude, Verzweiflung, Trauer zu vermitteln und 2 1/2 Stunden das Publikum in den Bann zu ziehen.
Das Opernmagazin

 

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