El barberillo de Lavapiés
Operetta

Zarzuela in three acts
Music by Francisco Asenjo Barbieri
Text by Luis Mariano de Larra

Do not miss!
Only 5 performances left

  • Szene aus - El barberillo de Lavapiés
    © Ingo Höhn
  • Approx. 2 hours 20 minutes including break
  • Interesting for people aged 12+
  • En español
  • With German surtitles
  • With English surtitles

A Spanish operetta

Madrid in turmoil. The barber Lamparilla has no interest in politics. But he is in love and becomes embroiled in an intrigue that reaches all the way to the Spanish royal family. A cheerful game of cat and mouse with the authorities begins, fueled by irresistible Spanish dance rhythms and music reminiscent of Rossini and Verdi. In this classic 19th-century zarzuela, which is yet to be discovered in German-speaking countries, social and political tensions are vented through folklore and humor. Christof Loy devotes himself to the best-known work of this genre and brings it to the stage with a Spanish cast and in the original language.

Mediathek

Christmas time & New Year's Eve

The best time of the year - on and off the stage

When the Christmas markets light up their lights and Basel's old town smells of mulled wine, punch and roasted almonds, Theater Basel also remains a place of encounters and great emotions.

Frohe Festtage

A production with the Teatro de la Zarzuela, Madrid, and the Festival de Teatro Lírico Español de Oviedo

Am Dirigentenpult treibt der spanische Zarzuela-Spezialist José Miguel Pérez-Sierra das Sinfonieorchester Basel zu einem musikalischen Feuerwerk an.

bz Basel

Die Basler Premiere hat [...] Pioniercharakter. Das Experiment gelingt rundum, auch dank eines umwerfenden Ensembles. David Oller als Lamparilla und Carmen Artaza als Paloma singen auf Topniveau, Oller mit nuancierungsfähigem, tenoral glänzendem Bariton, Artaza mit farbenreich warmem Mezzo.

Basler Zeitung

Le mérite comme l’initiative de cette production, reviennent à Christof Loy, qui s’est découvert une passion pour le genre de la zarzuela [...]

Webtheatre

El reparto destacó por excelencia vocal e implicación teatral. David Oller ofreció un Lamparilla delicado y elegante, de picardía natural, vibrante y de timbre cálido, mientras Carmen Artaza encarnaba a Paloma con un acento castizo de oscuros reflejos y gran presencia, jugando también, en ocasiones, con su dominio del alemán. Cristina Toledo (Marquesita) y Santiago Sánchez (Don Luis) derrocharon elegancia belcantista: el público obligó a bisar los dúos del cuarteto protagonista del segundo acto, “Una casa solariega” y “Una mujer que quiere”. Entre las cuerdas graves, Alejandro Baliñas ofreció un Don Juan de Peralta de nobleza imponente y Joselu López dio vida a un Don Pedro de Montforte rotundo y autoritario.

Ópera Actual

L’ultime prestissimo soulèvera l’euphorie du public.Triomphe, applaudissements sans fin, et pour une bonne partie de l’assistance, révélation d’un genreinconnu. Diablement efficace, même dans ces austères contrées protestantes.

Forum Opéra

Es ist eine Heiterkeit, die sich auf das Premierenpublikum übertrug, das wiederholt Szenenapplaus spendete, gleich zweimal ein Da capo einforderte und sich zum Schluss mitsamt dem anwesenden Botschafter Spaniens in der Schweiz zu Standing Ovations von den Sitzen erhob.

stadtschreiber

Eine unglaublich empfehlenswerte und unterhaltende Geschichte, die einen, wie versprochen, wie in Spanien fühlen lässt.

Radio X

Even more Spain in Basel: